2009. november 9., hétfő

Üdvözlet mindenkinek

Első blogom után (yab-nagya.blogspot.com) itt a második. Úgy gondoltam néha-néha találkozom valami érdekes boros témával azt megosztom veletek.

Jöhet a kérdés: miért külön blog. Próbálok majd más borszerető barátot/ismerőst megnyerni, hogy néha írjon Ő is valamit. A legnehezebb mindig az írás :)

Miről fog szólni a blog? Hihetetlen, de a borról, azon belül is a Magyar borról :) Megpróbálok bor-blog-portált csinálni :)
  • borok - ha iszok valami finom bort azt megosztom veletek, persze nem vagyok borszakértő, így a szokásos mondatok elhagyása mellett :)
  • borvidékek
  • borral kapcsolatos honlapok

6 megjegyzés:

  1. Szia Attis!
    Örülök az oldalnak! Gasztronómiánkhoz, étkezési kultúránkhoz elengedethetetlen a borok megismerése. Az utóbbi években azt tapasztalom, hogy hazánkban is a minőségi, magyar borok kerültek fókuszba. Vannak azonban igazán kitűnő külföldről származó borok, melyek vetekszenek sok kiváló magyar borral. Különösen ár tekintetében. Családom a villányi, száraz borokra esküszik, de szívesen kóstolgatunk ausztrál, olasz, délafrikai borokat is.

    VálaszTörlés
  2. Szia Évikati!
    Teljesen igazad van: vannak jó külföldi borok. Én is szoktam kóstolgatni néha-néha külföldi bort.

    A borokat én két részre osztom:
    1. napi fogyasztású borok - ebben a kategóriában lehet olcsóbb, de hasonló minőségű. Nekünk ott van nagy hátrányunk, hogy nem léteznek nagy termőterületek, ezért ugyanabból a borból kevesebbet tudunk előállítani és fajlagosan drágábban adni.

    2. csúcs borok - ezeket nem minden nap iszom. Ezek a borok drágák, de a hasonló minőségű külföldi boroknál általában olcsóbbak. Itt inkább a név és ismertség növeli szerintem az árakat. Sajnos még világszinten ebben fejlődni kell.

    VálaszTörlés
  3. Tapasztalatból mondom (férjem nevében is), hogy a korral változik az ember ízlésvilága, igénye. Mivel nem napi szinten és nem üvegszámra fogyasszuk a jó borokat, nálunk már csak és kizárólag a minőség számít.
    Vasárnap megkóstoltunk egy szicíliai fehér, száraz bort. Szinte ihatatlan volt. Sziciliai utazásainkon, amikor sötét, kis kocsmában ittuk Palermóban a kimért nedűt, egészen másként élt emlékünkben a táj bora.
    A savas borokat nem szeretjük és kövezzenek meg, de az egri borok is nagyon távol állnak a mi ízlésvilágunktól.
    És most egy kis humor:
    - Honnan lehet tudni, hogy a bort vizezik?
    - A pohár felett nem muslicák keringenek, hanem sirályok:-)

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok!!!

    Gondoltam írok már Én is pár sor hamár Attis megkért hogy működjek közre a dolgokban. Szóval tehát üdvözlök Én is minden borkedvelőt, remélem sikerül tapasztalataimat megosztva veletek segítnei a borok megválasztásában. Már látom előre hogy Attissal jókat fogok vitázni egy-egy boron, dehát mivel az ízlés/ízlelés meglehtősen szubjektív dolgok így ez természetes is.

    Annyit azért elmondok, hogy a villányi borok nekem is a nagy kedvenceim, de amúgy mindenevőv vagyok. Szeretek kóstolgatni, ízlelgetni és saját tapasztalatoma alapján kialakítani egy-egy borról a véleményemet. Ha lesz majd valami érdekesség akkro majd írok. Üdv mindenkinek mégegyszer.

    VálaszTörlés
  5. Én a napi fogyasztású borokon az 1000-4000Ft közötti minőségi bort értem. Afölött már nemcsak a minőség, hanem a név is benne van az árban, természetesen teljesen jogosan.

    Én még abban a bor-korban vagyok, amikor felfedezem a borokat és borvidékeket :)

    Szerintem NEM kell szeretni minden magyar bort és borvidéket, ezért ne is kövezzenek meg, mert nem szereted az egri borokat :)

    Azért is döntöttem úgy, hogy ezt a blogot nem magam akarom írni, hanem minél több bort szerető (de nem szakértő) vagy borhoz értőt megpróbálok rávenni, hogy írjon ide. Sőt ha lehetőségem lesz rá, akkor borászokat is rá próbálok venni az írásra.

    Téged érdekel a dolog?

    VálaszTörlés
  6. Nálunk a férjem nagy borszakértő. Természetesen csak hobby szinten, mert szeretjük mindketten.
    Sajnos őt nem tudom rávenni az internetezésre, mert szinte egész nap a munkája kapcsán gép előtt ül. Itthon már rá sem bír nézni a gépre. Sok könyve van, olvasta a szakirodalmat, napra készen van a borral kapcsolatos hírekkel, újdonságokkal. Gyakran utazunk borünnepekre, és külföldi útjainkon természetesm hogy a táj (ország) jellegzetes borait megkóstoljuk.
    Vannak magunk alkotta szabályok, melyek igényeinkhez igazodnak, mint pl. nemes bort műanyag pohárból soha nem iszunk. Főzéskor csak kiváló minőságű bort használok, az étel csak akkor lesz gasztronómiai élmény, ha minden hozzávaló kiváló:-)
    Legközelebb többet, talán a borral kapcsolatos élményeinkről is.

    VálaszTörlés